Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
1.1 Hvordan tilføjer jeg en opgave?
Hvis du endnu ikke er registreret, skal du oprette en udbyder-profil. Efter oprettelse skal profilen aktiveres ved at klikke på genvejen i en mail der sendes efter registrering. Når du er logget ind, skal du trykke på "tilføj opgave", og udfylde alle oplysninger om jobbet. Vær så præcis som muligt. Tryk derefter på "tilføj".
1.2 Koster det noget?
Nej det koster ingenting. Fixxes er 100% gratis at benytte for både udbydere og håndværkere.
1.3 Bliver mine private data fremvist i min annonce?
Dine personlige data bliver ikke vist. Kun opgaven og lokationen bliver vist. Du har mulighed for at bede håndværkere om at kontakte dig, hvilket også kan ske anonymt gennem vores besked-system. Først når du har accepteret et bud, bliver dine kontaktoplysninger sendt til din udvalgte håndværker, således at han kan kontakte dig direkte.
1.4 Mit billede er for stort. Hvordan reducerer jeg størrelsen?
Du kan uploade billeder op til 1 MB, hvilket er en rimelig god kvalitet. Ofte er billeder taget i høj opløsning dog større. Hvis dit billede er for stort, kan billedstørrelse mindskes ved at åbne og gemme filen som JPG med en mindre kvalitet i fx Paint.
1.5 Kan jeg oprette min opgave i flere kategorier?
Nej, det er ikke muligt. Vores kategoriopdeling burde give en passende kategori til alle slags opgaver. På Fixxes kan du oprette opgaver indenfor: Bil, båd, motor, Døre og vinduer, El, Gulvlægning, Have og stenlægning, Køkken, Maling, Murerarbejde, Tømrerarbejde, Smedearbejde, Montagearbejde, Rengøring, Transport, Nedrivning, Ny bebyggelse, Stuk, Ornamenter, VVS, Tag mm. Hvis du har en tip for en ny kategori, så sig venligst til!
1.6 Hvor længe er min opgave aktiv?
Du vælger selv løbetiden for bud på din opgave ved oprettelse. Når denne tid er udløbet, eller du i mellemtiden har valgt et vindende bud, er den ikke længere synlig for andre håndværkere. Du kan også deaktivere opgaver, uden at angive et vindende bud. Du kan oprette en budtid for din opgave på 10, 20 eller 30 dage.
1.7 Hvilke bud kan jeg forvente at modtage på min opgave?
Generelt set, vil en håndværker forsøge at afgive bud, som er konkurrencedygtige med andre håndværkeres pris. Dette sikrer at du som forbruger opnår den bedste pris. Undersøgelser fra tilsvarende services i udlandet, viser at du kan spare 10-30% af den pris, som du typisk vil få ved at kontakte en håndværker på anden vis.
Dog skal du ikke altid vælge håndværkeren ud fra prisen. Se på håndværkerfirmaets profil, og læs tidligere bedømmelser. Du kan også se på håndværkerens profil, hvorvidt firmaet er medlem af en brancheforening, som fx Dansk Byggeri. Dette kan give dig yderligere beskyttelse i tilfælde af tvister. Se de enkelte brancheforeningers hjemmesider for de specifikke regler.
1.8 Er jeg forpligtet til at acceptere det laveste bud?
Nej, du bestemmer selv, om du vil have opgaven udført til de tilbudte priser. Hvis du ikke modtager et bud, der passer dine krav på pris og kvalitet, behøver du ikke at vælge et. I dette tilfælde anbefales det at prøve en gang til, med en ny auktion, der har en mere detaljeret beskrivelse af jobbet. Dette giver ofte bedre priser og større interesse fra håndværkere. Prøv også selv at stå for materiale indkøb, da dette også ofte resulterer i en lavere pris fra håndværkere.
1.9 Hvordan kontakter jeg en håndværker?
En håndværker kan kontaktes på forskellige måder: 1. Send private beskeder frem og tilbage til håndværkere som har budt på din opgave.
2. Brug knappen "kontakt mig" som vises på hvert bud på din opgave. Håndværkeren bedes at kontakte dig.
3. Tilføj generelle beskeder der bliver vist til alle håndværkere der kigger på din opgave.
4. Brug håndværkerens kontaktoplysninger der vises på hans profilside.
2.1 Hvad er en bedømmelse?
En bedømmelse gives til håndværkeren efter opgaven er udført. En bedømmelse er vigtigt, da den giver andre udbyder en bedre ide om håndværkerens kvalitet, hvilket hjælper andre udbyder til at vælge den bedste håndværker. En bedømmelse består af en kommentar og en gennemsnitsscore for jobbet. Efter jobbet er udført, får håndværkerens profil en stjerne til på opgave-tælleren, hvilket indikerer at han har udført flere jobs med succes.
2.2 Hvordan kan jeg give en bedømmelse?
Efter jobbet er udført, kan du gennem din profil trykke på knappen "giv bedømmelse". Når jobbet er udført, modtager du også en e-mail med en genvej til din profilside, hvilket gør det nemmere for dig at give en bedømmelse.
2.3 Er bedømmelser anonyme?
Din bedømmelse bliver kun sendt til din håndværker. På websiden vises bedømmelsen også, men her vises kun beskrivelsen af jobbet, og din bedømmelse. Dit navn forbliver anonymt for andre besøgere.
2.4 Hvad bruges stjernerne til?
Udfor stjernen på en profilside for en håndværker (og på opgavesiden under de enkelte bud), kan du se hvor mange opgaver håndværkeren har udført hos Fixxes. Dette kan give en ide om hvor pålidelig håndværkerens gns. bedømmelse er.
2.5 Hvilke kriterier har I for optagelse af håndværkere?
Alle vores håndværkere er registrerede firmaer med CVR-numre. Vi kontroller vores medlemmer, og holder øje med uoverensstemmelser. Hvis du finder et håndværkerfirma, som du mener er falsk, utroværdigt, eller af anden grund, ikke burde være på Fixxes, bedes du kontakte os på mail info@fixxes.dk.
3.1 Jeg er en håndværker og vil gerne registreres - hvorfor skal jeg bruge CVR-nummer?
Vi kræver CVR-nummer af alle vores håndværkere, for at sikre kvalitet og seriøsitet blandt vores medlemmer. Fixxes skaber kontakten til de pålidelige håndværkervirksomheder, som er seriøse omkring deres arbejde. Udover CVR-kravet, stiller vi ingen krav til størrelsen eller typen af håndværkervirkomhederne.
3.2 Jeg kan ikke logge ind. Hvad gør jeg?
Venligst tjek følgende: 1. Tjek din adgangskode ved at trykke på "glemt adgangskode" knappen.
2. Tjek om Caps Lock er slået til (den skal være slået fra).
3. Fjern cookies på din computer
4. Hvis din browser selv udfylder din adgangskode: Slet den gemte adgangskode for Fixxes i din browsers gemte adgangskoder
5. Kan du stadig ikke logge ind? Kontakt os venligst på info@fixxes.dk.
4.1 Hvordan kan jeg byde på en opgave?
Først skal du registreres som Håndværker. Efter forsendelse af din ansøgning, modtager du en e-mail, hvori du bedes at aktivere din profil ved at klikke på et aktiveringslink. Efter aktivering kan du byde på opgaver.
4.2 Hvordan finder jeg en interessant opgave?
Du kan søge jobs på 4 måder: 1. Brug søgeord i søgefeltet i toppen af kategorier.
2. Først vælge en kategori, hvorefter der kan vælges et område, ved at brug søgefelterne "fra" og "til" postnumre.
3. Bruge avanceret søgning, hvor der kan søges på: opgavenr, nøgleord, kategori, område, pris og dato.
4. Få automatisk tilsendt e-mails, når der kommer nye jobs. Dette er baseret på dine indstillinger for notifikationer, og kan tilpasses kategori og postnummer.
4.3 Hvad er et garantibud?
Et garantibud betyder at en håndværker bekræfter at han har nok oplysninger til at give et bindende bud, og at han bekræfter at han kan og vil udføre opgaven til den budte pris. et garantibud er altid inklusiv moms, rejseomkostninger og, afhængig af udbyders præference, materialer. Sidstnævnte er angivet af udbyderen i opgavebeskrivelsen. Kun hvis opgaven viser sig meget anderledes end beskrevet, giver det grund til at revurdere en pris.
4.3 Hvordan kontakter jeg udbyderen af opgaven?
Det er muligt at kontakte udbyderen ved at sende en privat besked i beskedfeltet nedenunder opgaveteksten på selve siden for opgaven. Det er kun dig og udbyderen af opgaven, som kan se disse beskeder. I beskeden kan du selvfølgelig bede udbyderen om at kontakte dig på telefon mv. Udbyderen kan se dit telefonnummer på din profil, så vær sikker på at du har skrevet det rigtige nummer og e-mail i dine profilinformationer.
4.4 Skal jeg udføre opgaven hvis jeg har budt på opgaven?
Når du har buddet på en opgave, har du bekræftet at du kan garantere, at du kan og vil udføre opgaven til din tilbudte pris. Hvis udbyderen vælger dit bud som den vindende i auktionen, er du bundet til aftalen gennem dit garantibud. Kun hvis opgaven viser sig meget anderledes end beskrevet, giver det grund til en revurdering af prisen eller betingelser.
5.1 Hvad er min profilside?
Din profilside er kontrolpanelet til at vedligeholde: 1. Din Fixxes webside, inklusiv tilføjelse af projekter du vil vise på websiden som reklame.
2. Alle dine oplysninger i din profil, såsom personlige oplysninger og adgangskoder. Din profilside vises ved at klikke på genvejen.
3. Indstillinger for at styre automatiske e-mails når nye relevante opgaver tilføjes.
4. Opgaver du er interesseret i, og opgaver du har budt på. Ved at klikke på disse opgaver, kan du komme i kontakt med udbydere gennem beskedfunktionen.
5.2 Hvordan får jeg en gratis Fixxes webside?
Når du er registeret som håndværker, får du mulighed for at oprette en gratis Fixxes webside. Det kan vælges ved oprettelsen eller efter oprettelsen på din profilsiden under knappen "generelle oplysninger". Din Fixxes webside vil få adressen mitnavn.fixxes.dk, hvortil du kan vælge dit eget navn. Se fx testfirma.fixxes.dk for et eksempel.
5.3 Hvordan kan jeg får mit firma i Fixxes håndværkerdatabasen?
Når du er registeret som håndværker, får du mulighed for at tilføje dit firma til Fixxes håndværkerdatabase. Det kan vælges ved oprettelsen eller efter oprettelsen, på din profilside under knappen "generelle oplysninger".
6.1 Jeg har et spørgsmål, en klage eller forslag. Hvordan kontakter jeg Fixxes?
Venligst brug "kontakt" knappen i bunden. Her kan du specificere dit spørgsmål/kommentar mv.
6.2 Jeg har et spørgsmål vedrørende andre ting. Hvordan kontakter jeg Fixxes?
Venligst kontakt os via email på info@fixxes.dk.
6.3 Jeg vil tilføje en Fixxes banner på min webside. Hvordan gør jeg det?
Kontakt os venligst direkte og vi hjælper med oprettelse af banners på din webside. Kontakt os også hvis du er interesseret i annoncering på Fixxes.
7.1 Jeg har modtaget en e-mail fra Fixxes uden at jeg har tilføjet en opgave eller placeret et bud.
Nogen har misbrugt din e-mail adresse, eller skrevet den ved et uheld. Bekræft ikke genvejen. Hvis du allerede har gjort det, kontakt os venligst på mail og vi undersøger sagen.
7.2 Jeg har modtaget en e-mail fra Fixxes uden at jeg har registreret mig som udbyder/håndværker.
Nogen har misbrugt din e-mail adresse, eller skrevet den ved et uheld. Kontakt os venligst på mail, og vi ser på sagen.
7.3 Hvad skal jeg gøre med en skade vedrørende opgaven?
Meld skaden hurtigst muligt til håndværkeren. De fleste håndværkere har en forsikring mod almindelige skader.
7.4 Jeg har en tvist. Hvad skal jeg gøre?
Kontakt altid håndværkeren direkte og prøv at finde en løsning. Håndværkeren bør gives chancen for at rette fejlen og løse tvisten. Hvis tvisten ikke løses, send et underskrevet brev til håndværkeren hvori du tydeligt beskriver problemet. Hvis tvisten ikke løses, kan du kontakte en "mediator" eller starte en juridisk sag mod håndværkeren. Hvis du er endt i problemer med en håndværker, kan du se på Forbrugerrådets hjemmeside her: http://urlen.dk/2m om hvilke muligheder du har for klager, retshjælp og advokatbistand. Fixxes er kun platformen, som giver udbydere og håndværkere lejligheden til at mødes. Fixxes er aldrig part af en aftale /eller resulterende tvist.
|